Hvem ydes støtten til?
Takket være medlemmernes indsats i forbindelse med pengerejsnings aktiviteterne kan der hvert år uddeles væsentlige beløb til alment velgørende formål, som er nærmere bestemt i Hjælpefondens vedtægter.
Klubbens bestyrelse administrerer hjælpefonden og støtten ydes som regel efter ansøgning.
De seneste år har Hjælpefonden ydet støtte til alment velgørende projekter som vælges af og støttes gennem landsledelsen, ydet støtte til lokal KFUM og KFUK, KFUM spejdere og FDF samt ydet støtte til en række mindre lokale organisationer.
Ansøgning om støtte skal sendes til formanden Olaf Skjødt olafskjoedt@mail.tele.dk .
Ansøgningen skal indeholde:
• Organisationens navn, adresse, e-mail og tlf. nr.
• Organisationens kontaktperson
• Oplysninger om organisationens aktiviteter
• Oplysninger om baggrunden for ansøgningen
• Hvad der ansøges til og det ansøgte beløbs størrelse
• Bankkonto til indsættelse af donationen
Ansøgningen behandles på bestyrelsesmøde, der afholdes i januar, april og september.